Aan alle leden, ouders/verzorgers van onze jeugdleden en vrijwilligers 

Hallo allemaal.Een nieuwe maand, dus ook weer tijd voor een nieuwe nieuwsbrief namens het bestuur van OBC. In deze nieuwsbrief willen we jullie op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen binnen OBC met betrekking alles wat met de Corona maatregelen te maken heeft, de zaken die binnen het bestuur besproken zijn en wat er nog meer voorbij komt..

Eindelijk, er zijn versoepelingen!!! En nu?

Inderdaad, afgelopen maandag, 17 mei, is gebleken dat de besmettingen, de opnames in het ziekenhuis en de doorstroom van Corona patiënten naar de IC’s zodanig zijn afgenomen dat de eerder aangekondigde versoepelingen ook daadwerkelijk door kunnen gaan. Deze versoepelingen betekenen onder andere dat er voor sporters tot en met 17 jaar weer in groepsverband binnen gesport mag worden. Dus Peter, wanneer kunnen we weer beginnen met binnen trainen?

Nou, dat ligt wat moeilijker. Als OBC hebben wij Sporthal De Ruivert altijd gehuurd tot een aantal weken na het einde van het seizoen. Dit jaar zou dat zijn tot en met vrijdag 28 mei. Ja? Dus? Kunnen we dan die laatste anderhalve week nog naar binnen. Laat ik daar kort en duidelijk over zijn, het antwoord is nee. We hebben binnen het bestuur hier natuurlijk over gesproken. Wat moeten we doen? Voor anderhalve week nog alles opstarten, waarbij enkele trainers liever nog niet voor een groep gaan staan vanwege hun eigen gezondheid of hun dagelijks werk? En we dus erg veel moeten regelen, inventariseren, enzovoort? Daarnaast bleek dat een aantal teams wel nog willen gaan trainen, maar het grootste deel aangeeft dat we volgend seizoen weer gaan beginnen. Dit en het feit dat we dan met de eindafrekening van de contributie voor dit seizoen heeft veel uitzonderingen zouden gaan krijgen heeft ons doen besluiten om de trainingen binnen voor die laatste anderhalve week niet meer op te starten.

We begrijpen dat dit voor sommige van onze teams en leden nogal een domper is. Ook wij hadden het als bestuur graag anders gezien, maar om het voor iedereen duidelijk en eenvoudig te maken hebben we dit besluit genomen. We hopen dat jullie daar begrip voor hebben en natuurlijk doorgaan met de trainingen die buiten opgestart zijn.

Mocht je als trainer of team nu toch naar binnen willen, dan kun je natuurlijk op eigen kosten (een gedeelte van) de zaal huren. Voor meer informatie hierover en het daadwerkelijk huren van de zaal kun je contact opnemen met de Gemeente, mevrouw Peggy Janssen. Zij voorziet je graag van de informatie die nodig is om de zaal rechtstreeks van de gemeente te huren. Peggy is bereikbaar via mail, . Als je een datum en tijdstip hebt afgesproken, kan de sleutel na telefonisch overleg met de beheerders opgehaald worden in De Ruivert.

Eindafrekening contributie:

Zoals hierboven al vermeld is onze penningmeester druk met het maken van een overzicht van alle kosten en inkomsten die we dit seizoen mochten ontvangen. Er zijn twee termijnen van de contributie geint bij de leden die hebben aangegeven per kwartaal te willen betalen. Er zijn echter ook leden die al voor het hele jaar hebben betaald. Daarnaast zijn er kosten betaald aan de Basketbal Bond en de gemeente. Zowel de bond als de gemeente hebben aangegeven dat een deel van deze kosten zal worden teruggestort. Maar hoeveel is nog onbekend. Zoals je zult begrijpen maakt dat het maken van een eindoverzicht nogal ingewikkeld. En deze eindstand hebben we zeker nodig om te bepalen wie nog een beetje moet betalen of wie er geld terug gaat krijgen. We proberen hier zo snel mogelijk inzicht in te krijgen. Doel is om uiterlijk eind mei alles op een rijtje te hebben en de eerste terugbetalingen of laatste contributie inningen af te werken.

Vacatures

In de vorige nieuwsbrieven hebben we een aantal keer gevraagd of er misschien leden of ouders van jeugdleden zijn die ons als bestuur verder willen helpen. En we zijn blij dat we jullie kunnen melden dat er zich een aantal personen hebben gemeld. Onder andere Mieke Reinders, moeder van Beis en Bert-Jan Schobers, vader van Jan en Geert hebben aangegeven zich graag in te willen zetten voor OBC. Ook Anke Gielisheeft zich gemeld als mogelijke vrijwilliger. Dus dat is helemaal super. Met deze enthousiastelingen gaan wij er zeker weer tegenaan. Mocht je nu denken: ‘Hé wat jammer, ben ik te laat’ meld je dan alsnog aan. We kunnen alle handjes heel goed gebruiken om er volgend seizoen weer een mooie periode van te maken.

Dat was het dan voor dit seizoen. Helaas een seizoen waarin we elkaar en de basketbal minder hebben gezien als dat we eigenlijk graag hadden gewild. Maar gezien de ontwikkelingen op dit moment zijn wij er van overtuigd dat we vanaf begin september weer volop aan de bak kunnen in het seizoen 2021/2022. Wanneer precies is nog niet helemaal bekend, maar ik zet vast een groot kruis op maandag 6 september neer. Jullie ook?

Namens het bestuur
Peter de Ruiter
Voorzitter OBC

PS: Nog een heel belangrijke boodschap:

Uitschrijven nieuwe seizoen:

Denk je ‘joh, dat basketballen is toch niks voor mij’, dan vinden we dat heel erg jammer. Maar jij hebt daar dan vast en zeker hele goede redenen voor. Vergeet dan niet voor 31 mei 2021 via op te zeggen. Als je later opzegt zijn wij helaas genoodzaakt toch kosten voor het nieuwe seizoen in rekening te brengen, omdat wij je dan al hebben ingeschreven bij de NBB voor het nieuwe seizoen. Zeg je zelfs na 1 augustus op, moeten we je helaas zelfs de complete contributie in rekening brengen, aangezien we dan ook al de teams hebben samengesteld en ingeschreven. En het zou toch zonde zijn als door jouw uitschrijving een heel team komend seizoen niet kan spelen?

Maar ik hoop natuurlijk dat jullie er net zoveel zin in hebben om volgend seizoen weer gewoon te gaan basketballen, dat je nu niet meer op gaat zeggen ?.